Op al onze producten zijn de regels m.b.t. de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

  • Als je bestelling bij aankoop meteen defect of beschadigd blijkt te zijn zullen we het uiteraard zonder kosten en zo snel mogelijk vervangen. Neem meteen contact met de klantenservice (klantenservice@natuurfotografie.nl) zodra je ontdekt dat je aankoop defect is. Je kunt het artikel na het aanmelden zonder kosten aan ons terug sturen. Zorg ervoor dat de verpakking compleet en zo origineel mogelijk wordt meegestuurd.
  • Als apparatuur dat je bij ons hebt gekocht binnen de op de factuur vermelde garantietermijn defect raakt als gevolg van een materiaal- of fabricagefout zullen we het product zonder kosten voor je laten repareren, of het vervangen als reparatie niet mogelijk of rendabel is. Het defect moet dan wel binnen de garantietermijn ter reparatie aangeboden zijn. Een defect dat binnen de garantietermijn ontstaat, maar pas na de garantietermijn wordt gemeld valt niet onder de garantievoorwaarden.
  • Mocht je een artikel binnen de garantievoorwaarden ter reparatie hebben aangeboden, waarvan een defect niet kan worden vastgesteld, worden er onderzoekskosten en verzendkosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten variĆ«ren per reparateur.
  • Door reparatie of vervanging wordt de garantietermijn niet verlengd. Deze blijft altijd geldig vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.
  • De garantievoorwaarden vervallen als het artikel duidelijk niet op de manier is gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing is beschreven, of als er ruw mee omgesprongen is.
  • De kosten voor het versturen van reparaties zijn voor jouw eigen rekening. Als de garantievoorwaarden van toepassing blijken kan je deze terugvragen. Voor het retourneren van het product na reparatie berekenen we geen verzendkosten.
  • Als blijkt dat reparatie van het artikel niet onder garantie valt krijg je van ons bericht. Naast de reparatiekosten wordt een bedrag van 25 euro in rekening gebracht voor de verzend- en behandelingskosten. Gerepareerde artikelen worden na betaling verstuurd.

Garantietermijn
We bieden je op vrijwel alle apparatuur uit ons assortiment minimaal 2 jaar garantie. Op sommige producten krijg je zelfs 5 jaar garantie, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.